Στην Κοζάνη κατασκευάστηκε το πρώτο στην Ελλάδα ηλεκτρικό ποδήλατο με… τέσσερις ρόδες!

Του Σπύρου Κουταβά
Το πρώτο ηλεκτρικό τετράτροχο ποδήλατο στην Ελλάδα κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στην Κοζάνη από τον 52χρόνο ηλεκτρολόγο μηχανικό, Δημήτρη Γκλούμπο. Όπως αναφέρει ο ίδιος μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ “ το τεχνολογικό του δημιούργημα εντάσσεται στην προσπάθεια «για πιο καθαρές πράσινες πόλεις και την υγιεινή διαβίωση των πολιτών”. Το όνομά του είναι «Bike -1» και κατασκευάστηκε στην διάρκεια της δεύτερης και τρίτης καραντίνας.
Όπως εξηγεί ο κατασκευαστής του, “ πρόκειται για ένα τετράτροχο ποδήλατο με καμπίνα, που φέρει μπαταρία λιθίου η οποία φορτίζει με την ίδια διαδικασία των ηλεκτρικών οχημάτων και εναλλακτικά με το συνεχές πεντάλ του ποδηλάτη. Έχει αυτονομία 1 ώρα και μπορεί να μεταφέρει σε ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί πίσω από το ανακλινόμενο κάθισμα του αναβάτη, αντικείμενα βάρους 30 κιλών και όγκου έως 0,4 κ.μ. Το μήκος του τετράτροχου είναι 1,8 μ., το πλάτος του 0,90 μ., το ύψος του 1,47 μ., ενώ ζυγίζει περί τα 120 κιλά.
Το τετράτροχο ποδήλατο διαθέτει 7 ταχύτητες, σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, ψηφιακό πλοηγό για την κίνηση στην πόλη, τιμόνι ποδηλάτου, ηλεκτρικά συστήματα φωτισμού, καθρέπτες, ηχεία για μουσική και ανοικτή επικοινωνία κλπ.
Ο Δημήτρης Γκλούμπος έχοντας το «μικρόβιο» του κατασκευαστή λόγω και της επιστημονικής ιδιότητας του μηχανικού, ήθελε να κατασκευάσει ένα ποδήλατο που θα μπορούσε να προσφέρει στο πράσινο αποτύπωμα της πόλης. «Η Κοζάνη λόγω της υψομετρικής και χωροταξικής της ιδιομορφίας είναι μια πόλη δύσκολη στην χρήση ενός απλού ποδηλάτου. Με την ειδική κατασκευή μου θέλησα να αμβλύνω αυτή την δυσκολία», ανέφερε ο κ Γκλούμπος και πρόσθεσε ότι περισσότερο απ’ όλα για να προχωρήσει σε αυτό το πρότζεκτ τον ώθησε «η εικόνα των παιδιών στις ταχυμεταφορές που είναι συνεχώς εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες βροχής, αέρα, χιονιού. Έτσι σκέφτηκα ότι η κατασκευή μου πρέπει να είναι τετράτροχη με προστατευτικό κλωβό όπου ο αναβάτης θα μπορεί να κινείται με ασφάλεια μέσα στην πόλη μεταφέροντας ακόμη και μικρά αντικείμενα».
Ο κ. Γκλούμπος μας εξομολογείται ότι όλη η εργασία έγινε κατά την διάρκεια της καραντίνας, η οποία στην Κοζάνη ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου ενώ λόγω έλλειψης βοηθητικών χώρων η κατασκευή των κομματιών του ποδηλάτου γίνονταν στην βεράντα και το τελικό μοντάρισμα στο σαλόνι του σπιτιού. «Με την βοήθεια των παιδιών και της γυναίκας μου τοποθετήσαμε σε μια γωνιά τα έπιπλα του σαλονιού και την θέση τους έλαβε το bike -1 όπου έγινε το τελικό μοντάρισμα και όσες βελτιωτικές αλλαγές ακολούθησαν στην συνέχεια».
Η πρώτη βόλτα στην πόλη έγινε τη Δευτέρα 12 Απριλίου και όπως αναφέρει ο ίδιος, προκάλεσε θερμά σχόλια από οδηγούς αυτοκινήτων και περαστικούς που έβγαζαν συνεχώς φωτογραφίες μη μπορώντας να διακρίνουν εάν πρόκειται για ποδήλατο ή όχημα.
Ο Δημήτρης Γκλούμπος είναι πατέρας δύο κοριτσιών 26 και 22 ετών, εργάζεται ως ωρομίσθιος ηλεκτρολόγος- μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και όπως σημειώνει «δεν έχει αποφασίσει ακόμη για το τι θα ήθελε να κάνει στο μέλλον με την κατασκευή του».
Μας αναφέρει όμως, ότι αυτό που προέχει σίγουρα στο άμεσο μέλλον είναι «να γίνουν βελτιώσεις ως προς την μείωση του βάρους του ποδηλάτου ώστε ο χρήστης να κερδίσει περισσότερο χρόνο στην αυτονομία κατά την κίνηση στην πόλη».
Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο Δημήτρης Γκλούμπος
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.