Επιλύθηκε το 86% των υποθέσεων επενδυτών που αναζήτησαν εντός του 2017 τη συνδρομή του ?ια?εσολαβητή του Επενδυτή

Περισσότερες δράσεις, σε σχέση με πέρυσι, υλοποιεί εφέτος ο οργανισμός Enterprise Greece, ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονο?ίας και Ανάπτυξης, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών.
Αυτό σημειώνουν στον απολογισμό του 2017 ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Ηλίας Αθανασίου και ο πρόεδρος Χρήστος Στάϊκος ενώ προσθέτουν ότι: «το 2017 ήταν ένα σημαντικό έτος για την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, καθώς τα επίσημα στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν σημαντική άνοδο τόσο ως προς τις ξένες άμεσες επενδύσεις όσο και ως προς τις εξαγωγές. Ο οργανισμός, επιθυμώντας να συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης και στη δημιουργία ποιοτικών και διατηρήσιμων θέσεων εργασίας, υλοποίησε ένα συνεκτικό και στοχευ?ένο πρόγρα??α δράσεων, αξιοποίησε διεθνώς αναγνωρισμένα εργαλεία για να προωθήσει τη χώρα ως επενδυτικό προορισμό, καθώς και να υποστηρίξει τις ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτύξουν περαιτέρω συνεργασίες και να προσεγγίσουν νέες αγορές».
Απολογισμός δράσεων
Ο απολογισμός δράσεων περιλαμβάνει συνοπτικά τις πρωτοβουλίες του Enterprise Greece που υλοποιήθηκαν κατά το 2017 και ως στόχο είχαν τη συμβολή τους στην επιστροφή στην ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, εντός του 2017, ο το?έας Επενδύσεων του οργανισμού, στο πλαίσιο της προσέλκυσης επενδύσεων, σχεδίασε και υλοποίησε ολοκληρωμένο πρόγρα??α προβολής της επενδυτικής πρότασης της χώρας και των επενδυτικών ευκαιριών της, που περιελάβανε μεταξύ άλλων:
- τη διοργάνωση στο εξωτερικό 28 δράσεων προσέλκυσης επενδύσεων, όπως roadshows, διοργάνωση επενδυτικών εκδηλώσεων, διοργάνωση εθνικών περιπτέρων σε σημαντικές εκθέσεις » τη συ??ετοχή σε 27 ενημερωτικές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από τρίτους ?ε σκοπό την καθιέρωση της Ελλάδος ως σημαντικό επενδυτικό προορισμό
- τη διοργάνωση ή υποστήριξη της διοργάνωσης 25 ενημερωτικών-επενδυτικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα, στις οποίες έλαβαν ?έρος 1.500 συ??ετέχοντες, και στις περισσότερες εκ των οποίων πραγματοποιήθηκαν κατ' ιδίαν συναντήσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων συ??ετεχόντων.
Παράλληλα, ο το?έας Επενδύσεων προώθησε ενεργά το πρόγρα??α GOLDEN VISA σε Κίνα, Αραβικές χώρες, Ρωσία και Τουρκία μέσα από στοχευ?ένες δράσεις όπως εθνικά περίπτερα σε εκθέσεις, ομιλίες σε συνέδρια, συνεντεύξεις και άρθρα σε κλαδικά διεθνή Μέσα.
Μία σημαντική υπηρεσία που έχει αναπτύξει ο το?έας Επενδύσεων είναι η διαχείριση αιτημάτων διεθνών και Ελλήνων επενδυτών. Εντός του 2017, ο το?έας Επενδύσεων δέχθηκε και χειρίστηκε περισσότερα από 1.000 αιτήματα ?έσω του επενδυτικού help desk που ?ε επιτυχία λειτουργεί τα τελευταία χρόνια. Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω ενεργειών ήταν:
- Συναντήσεις ?ε 3.300 διεθνείς επενδυτές και ελληνικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων, περίπου 30 εταιρείες έχουν ήδη αναπτύξει συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια για την Ελλάδα.
- Προώθηση 60 στοχευ?ένων επενδυτικών προτάσεων σε διεθνείς επενδυτές ?ε ώριμο ενδιαφέρον, ?έσω του χαρτοφυλακίου ιδιωτικών επενδυτικών έργων που διατηρεί και προωθεί ο το?έας επενδύσεων.
- Υποδοχή 17 οργανωμένων αποστολών στελεχών ξένων επιχειρήσεων, επιχειρηματικών φορέων και κρατικών φορέων. Χώρες προέλευσης των αποστολών ήταν οι: Κίνα, Ολλανδία, Πολωνία, Ιταλία, Γαλλία, Χόνγκ Κόνγκ, ΗΠΑ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Εντός του 2017, ο το?έας Επενδύσεων του οργανισμού επίλυσε το 86% των υποθέσεων επενδυτών που αναζήτησαν τη συνδρομή του, στο πλαίσιο της υλοποίησης επένδυσής τους στην Ελλάδα, ?έσω του ?ια?εσολαβητή του Επενδυτή, ενώ το υπόλοιπο 14% βρίσκεται σε εξέλιξη. Τέλος, κατά τη διάρκεια του 2017, εντάχθηκαν στη διαδικασία Fast Track, 3 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 600 εκ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν 1.050 νέες θέσεις εργασίας.
Προώθηση Εξαγωγών
Στοχεύοντας στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών σε όλους τους παραγωγικούς τομείς και κλάδους, στους οποίους η χώρα παρουσιάζει ανταγωνιστικά πλεονεκτή?ατα, ο το?έας Εξωτερικού Εμπορίου του οργανισμού προχώρησε στις εξής δράσεις:
- διοργάνωσε την ελληνική συ??ετοχή ?ε εθνικό περίπτερο σε 45 διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, ?ε τη συ??ετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων να σημειώνει ιδιαίτερα σημαντική αύξηση, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε το 50%
- παρείχε υποστήριξη σε 1.000 περίπου ?ικρο?εσαίες επιχειρήσεις. » ο κλάδος των Τροφίμων και Ποτών συ??ετείχε στα ?μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα του κλάδου, όπως ANUGA (Κολωνία), GULFOOD (Ντου?πάι), PROWEIN (Ντίσελντορφ), SUMMER FANCY (Νέα Υόρκη), κ.λπ.
- ο κλάδος των δομικών υλικών, καταναλωτικών και βιομηχανικών προϊόντων, συνέβαλε στη δραστηριοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες αγορές, όπως αυτές της νοτιοανατολικής Ασίας και της Βόρειας και Ανατολικής Αφρικής (Μαρόκο, Αίγυπτος, Κένυα κ.λπ.) σε συνδυασμό βέβαια ?ε τις παραδοσιακές χώρες εξαγωγών
- νέοι και δυναμικά αναπτυσσόμενοι κλάδοι που εντάχθηκαν στο πρόγρα??α του οργανισμού, σκάφη αναψυχής, ναυτιλιακός εξοπλισμός, νέες τεχνολογίες και κόσ?η?α, δίνουν νέα ώθηση στο εξαγωγικό προφίλ της χώρας.
Στο πλαίσιο των ολοκληρωμένων προγρα??άτων προβολής και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, υλοποιήθηκε πρόγρα??α προβολής του ελληνικού κρασιού σε ξένες αγορές το οποίο περιελάβανε την πρόσκληση δημοσιογράφων και διαμορφωτών κοινής γνώμης και ξένων εισαγωγέων από τις αγορές της Ευρώπης, της Βορείου Αμερικής, της Ιαπωνίας, της Κορέας, και διοργανώθηκαν παράλληλα εκδηλώσεις προώθησης της ελληνικής κουζίνας και γαστρονομίας. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν 6 κλαδικά partenariat, ?ε περισσότερους από 300 αγοραστές και εισαγωγείς από τις σημαντικές αγορές των ΗΠΑ, των Αραβικών Χωρών, της Ευρώπης, της Κορέας, της Ιαπωνίας.
Παράλληλα, στοχεύοντας στη συνεχή διεύρυνση των δράσεών του, ο οργανισμός για πρώτη φορά υλοποίησε δράση in store promotion 40 εταιρειών τροφίμων και ποτών ?ε 400 νέους κωδικούς σε αλυσίδα super market του εξωτερικού, αλλά και εκδήλωση προβολής για την προώθηση του ελληνικού κοσ?ή?ατος στην αγορά των ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, ο Enterprise Greece υλοποίησε πρόγρα??α ενημέρωσης και εκπαίδευσης εκπροσώπων των Ελλήνων εξαγωγέων. Στην κατεύθυνση αυτή, διοργανώθηκαν σε συνεργασία ?ε τα επαγγελματικά επιμελητήρια και άλλους φορείς, 30 εκπαιδευτικά σεμινάρια ?ε θέμα: «?η?ιουργία εξαγώγι?ου προϊόντος και εξαγωγικές διαδικασίες», τα οποία παρακολούθησαν 1.148 στελέχη ?ικρο?εσαίων κυρίως επιχειρήσεων.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.