Η βελτίωση των δρόμων στον αστικό ιστό κατά 1%, αυξάνει επίσης με το ίδιο ποσοστό την κίνηση

Σε περίπτωση που κάποιος οδικός άξονας μέσα σε αστική περιοχή αυξήσει τη χωρητικότητά του κατά 1%, τότε αυτό θα δημιουργήσει επιπλέον 1% κίνηση. Επίσης, εάν η κυκλοφορία βελτιωθεί κατά 1% κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής, τότε αυτό θα αυξήσει τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο λίγο λιγότερο από το 1%. Αυτά ήταν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο ολλανδικός οργανισμός οδικής αρχής, Rijkswaterstaat.
Σύμφωνα με τα ευρήματα του ολλανδικού οργανισμού, σε 16 διαπλατύνσεις αυτοκινητοδρόμων που έγιναν στην Ολλανδία, έδειξε ότι υπήρξε πρόσθετη αύξηση της κυκλοφορίας στο κύριο οδικό δίκτυο, η οποία υπερέβη την αύξηση της χωρητικότητας των δρόμων. Είναι ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση ρυθμίζει σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά των οδηγών, καθώς αναγκάζονται να επιλέξουν τη μικρότερη διαδρομή με το αυτοκίνητο τους , να φύγουν τη μετακίνησή τους τις ώρες αιχμής, να επιλέγουν να ταξιδέψουν με κάποιον άλλο τρόπο ή να χρησιμοποιήσουν δημόσιο μέσο μεταφοράς. Η μικρότερη συμφόρηση των δρόμων, έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, με αποτέλεσμα ο οδηγός να οδηγεί το αυτοκίνητό του για τις μετακινήσεις του. Για παράδειγμα μετά το άνοιγμα της σήραγγας Zeeburger κοντά στο 'Αμστερνταμ, υπήρξαν 16% περισσότερα αυτοκίνητα τα οποία διέσχισαν το κανάλι της Βόρειας Θάλασσας κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής.
'Αρα, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα παραμείνει στις μεγάλες πόλεις της πόλης. 'Αλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε το 1988, όταν η McKinsey συμβούλεψε στην έκθεσή της «Τερματισμός της κυκλοφοριακής συμφόρησης» ότι περισσότερη ασφάλεια δεν θα έλυνε την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Τα σημερινά στατιστικά στοιχεία του επιβεβαιώνουν, αφού πλέον ο χρόνος που χάνεται ανά χιλιόμετρο στους ολλανδικούς αυτοκινητόδρομους είναι περίπου ο ίδιος με πριν από χρόνια.
Κυριάκος Παρασίδης
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.