Οδηγούμε το ηλεκτρικό BYD Atto 3

Η BYD έκανε δυναμική διείσδυση στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα παρουσιάζοντας αρχικά το Atto 3. Στις πρώτες συστάσεις που έγιναν πριν λίγους μήνες έγιναν γνωστό ότι η κινεζική εταιρεία το 2023 πούλησε πάνω από 2,6 άτομα σε όλο τον κόσμο και μια αυτοκινητοβιομηχανία με διαρκή εξέλιξη.

Οι Κινέζοι για να μπορέσουν να μπουν στην Ευρώπη, έδωσαν πολύ μεγάλη βαρύτητα στο σχεδιασμό. Ενέταξαν στην ομάδα τους το 2017 τον Βόλφγκανγκ Έγκερ ως υπεύθυνο σχεδιασμού, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια πέρασε με απόλυτη επιτυχία τόσο από τον όμιλο Fiat όσο και στον όμιλο Volkswagen.

Όσον αφορά το Atto 3 τα πρώτα συμπεράσματα της δοκιμαστικής μας οδήγησης ήταν θετικά. Διαθέτει αρκετά στοιχεία που συναντάμε σε άλλες μάρκες και αποτελούν δοκιμασμένα σχεδιαστικά μονοπάτια. Το αμάξωμα προδιαθέτει οπτικά με τα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω να κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση. Στη μάσκα διακρίνεται το λογότυπο της εταιρείας, ενώ υπάρχει ο προφυλακτήρας με τα ευμεγέθη πολυγωνικά ανοίγματα στις άκρες του. Η οροφή έχει μία σαφή κλίση προς το πίσω γεγονός που δίνει αφενός περισσότερο σπορ εμφάνιση και αφετέρου καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή ο οποίος είναι 0,29. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η φράση «Build Your Dreams», ενώ εκεί υπάρχει και φωτεινή μπάρα.

Το Atto 3 βασίστηκε στην καινούργια πλατφόρμα 3.0 με τους εσωτερικούς χώρους δεν είναι ιδιαίτερα γενναιόδωροι. Το μήκος του είναι 4.455 μέτρα, το πλάτος του 1.875 μέτρα, το ύψος του 1.615 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.720 μέτρα.

Στο εσωτερικό θετική εντύπωση κάνει η ποιότητα των υλικών και η πολυτέλεια. Την ματιά κεντρίζει η ευμεγέθη περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη 15,6 ιντσών, μέσω αυτής πραγματοποιούνται όλες οι βασικές λειτουργίες των συστημάτων. Υπάρχει ακόμη μία οθόνη, πίσω από το τιμόνι, που δίνει την ανάλογη πληροφόρηση για τον οδηγό. Στο ταμπλό υπάρχει δερμάτινη επένδυση η οποία συνδυάζεται με καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά. Στη βάση της κονσόλας υπάρχει ο κεντρικός αεραγωγός με τη μορφή προτεταμένων ημικυκλικών περσίδων. Παράλληλα υπάρχουν αρκετοί διακόπτες για άμεσο χειρισμό κάποιων βασικών συστημάτων, όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός και η ένταση του ήχου, ενώ ο μοχλός «ταχυτήτων» είναι αεροπορικού τύπου. Υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης των συστημάτων και μέσω φωνητικών εντολών. Τα γραφικά τόσο στην οθόνη αφής όσο και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι ικανοποιητικά, όπως και ο χρόνος απόκρισης, ενώ για την εξοικείωση τους έχει αρκετό χρόνο.

Τα εμπρός καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα. Ιδιαίτερες είναι χειρολαβές, αλλά και οι χορδές που υπάρχουν στον αποθηκευτικό χώρο της πόρτας οι οποίες είναι παλλόμενες και δεν παραπέμπουν σε κινεζικό έγχορδου γκου τσιν. Το εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει πίσω τρεις ενήλικες, οι οποίοι έχουν πολλούς έξυπνους εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους. Ο αποθηκευτικός χώρος των αποσκευών είναι 440 λίτρα, ενώ θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερος αν τα πίσω καθίσματα πήγαιναν μπροστά.

Στο τομέα της ασφάλειας του Euro NCAP αξιολόγησε το Atto 3 με την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων. Ο εξοπλισμός του είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, καθώς διαθέτει επτά αερόσακους και συστήματα όπως Adaptive Front Light, Front Collision Warning, Automatic Emergency Braking, Lane Departure Warning, Blind Spot Detection, Door Open Warning, ενώ έχει και κάμερα 360 μοιρών.

Το Atto 3 είναι εξοπλισμένο με την «Blade Battery», η οποία θεωρείται πιο ασφαλής, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών σε ακραίες συνθήκες. Το σημαντικότερο είναι ότι η μπαταρία έχει μεγάλη διάρκεια ζωής με περισσότερους από 5.000 κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, ενώ είναι ανεξάρτητη από το ενοχοποιημένο κοβάλτιο. Η χωρητικότητά της ανέρχεται στις 60,4 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία 420 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η φόρτισή της με εναλλασσόμενο ρεύμα στα 7 ή στα 11 kW και σε συνεχείς στα 88 kW. Σε φορτιστή DC με ισχύ 150kW η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 30% στο 80% σε 29 λεπτά. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L, που σημαίνει ότι είναι σε θέση να δίνει ρεύμα σε συσκευές.

Το Atto 3 έχει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 310 Nm. Η κίνηση δίνεται στους εμπρός τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όταν ο οδηγός αποφασίζει να προχωρήσει γρήγορα από τη στάση για λίγο οι τροχοί να χάσουν την πρόσφυσή τους. Πολύ γρήγορα αυτοί επανέρχονται χωρίς πρόβλημα. To αυτοκίνητο των 1.750 κιλών επιταχύνει από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα.

Η ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους. Αυτό επιτρέπει το μοντέλο να μπορεί να κινηθεί σβέλτα τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε επαρχιακούς δρόμους. Τιμόνι και φρένα διαθέτουν αρκετά καλή με αρκετά περιθώρια βελτίωσης. Αν και η αυτονομία που δίνει το εργοστάσιο βρίσκεται κοντά στα 420 χιλιόμετρα, εντούτοις στην πράξη διανύσαμε κοντά στα 350 χιλιόμετρα, με ταχύτητες εκτός πόλης να βρίσκονται στα όρια των αυτοκινητόδρομων. Η βασική τιμή του μοντέλου με την επιδότηση ξεκινάει από τα 26.525 ευρώ.

Κυριάκος Παρασίδης

Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.
NEWS ROOM
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ