Δοκιμή ανανεωμένο Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 ίππων EAT6 Allure

Το ανανεωμένο Peugeot 2008 είναι το μικρότερο μέλος της οικογένειας των SUV της γαλλικής μάρκας. Η φίρμα που κατέκτησε και φέτος το ράλι Ντακάρ, διαθέτει άλλα δύο μοντέλα με χαρακτηριστικά SUV, τα 3008 και 5008.

Το ανανεωμένο Peugeot 2008 είναι ένα compact SUV. Η σχεδίασή του είναι επιτυχημένη, ενώ οι παρεμβάσεις σε μερικά σημεία βελτιώνουν περαιτέρω τη δυναμική εμφάνιση του γαλλικού αυτοκινήτου. Ξεχωρίζουν η μπροστινή κάθετη γρίλια, οι προεκτάσεις στα τόξα των τροχών, τα μπροστινά φωτιστικά σώματα και οι μπάρες οροφής. Επίσης διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που συμβάλλουν στη βελτίωση της ορατότητας.

Η δοκιμή έγινε με το ανανεωμένο Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 ίππων EAT6. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλίζεται με τον βραβευμένο κινητήρα 1.2 PureTech απόδοσης 110 ίππων και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Στον δρόμο, το πρώτο στοιχείο που προσλαμβάνει ο οδηγός από το γαλλικό αυτοκίνητο είναι η προσπάθεια των μηχανικών να ενισχύσουν την αίσθηση της άνεσης. Τα καθίσματα, η θέση οδήγησης, η διάταξη των χειριστηρίων και των διακοπτών, οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων, τα χαρακτηριστικά του πλαισίου και του συστήματος διεύθυνσης είναι προσανατολισμένα στη παροχή μια άνετης οδήγησης. Εξάλλου, αυτή είναι και η φιλοσοφία της γαλλικής σχολής για το αυτοκίνητο.

Παρά τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, η οδική συμπεριφορά παραμένει ασφαλής και προβλέψιμη. Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, ακόμη και όταν το κοντέρ δείξει απαγορευτικές ταχύτητες, το Peugeot 2008 παραμένει σταθερό και έχει καλή απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Ο κινητήρας είναι γνωστός και δοκιμασμένος γιατί κινεί τα περισσότερα μοντέλα του γαλλικού ομίλου PSA. Χρησιμοποιείται στα μοντέλα της Peugeot, της Citroen, της DS και τώρα πλέον μετά την εξαγορά της Opel και στα νέα μοντέλα (Crossland X και Grandland X) της γερμανικής φίρμας. Έχει βραβευθεί για τις ικανότητες του και τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Η τρικύλινδρη μονάδα καταναλώνει βενζίνη και στην έκδοση που χρησιμοποιήθηκε για την δοκιμή στην Ελλάδα, η απόδοση της είναι 110 ίπποι. Από τα 1.200 κ.εκ. του γαλλικού βενζινοκινητήρα παράγονται και 20,6 χλγμ. ροπής. Η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη στις 5.500 σ.α.λ. ενώ η ροπή έρχεται από τις 1.750 σ.α.λ.

Αυτό το μείγμα αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου βάρους 1.150 κιλών. Οι επιδόσεις είναι καλές, επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100χλμ./ώρα σε 10,3?? και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Θετικά σχόλια και για τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Η εναλλαγή των σχέσεων γίνεται γρήγορα και με ομαλό τρόπο. Η ανάπτυξη της ταχύτητας ικανοποιεί τον οδηγό που αναζητά ένα αυτοκίνητο ανάλογων προδιαγραφών. Η ενεργειακή του απόδοση ισοδυναμεί με εκείνην ενός συμβατικού χειροκίνητου κιβωτίου, χάρη στον περιορισμό των εσωτερικών τριβών και την τοποθέτηση μετατροπέων που κλειδώνουν όποτε χρειάζεται ώστε να αποφεύγεται το «πατινάρισμα». Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 6,1 λίτρα/100χλμ. Εργοστασιακή τιμή 4,8 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 110 γραμ./χλμ.

Σημαντικό στοιχείο στον εσωτερικό χώρο είναι το i-Cockpit που συμβάλλει στην ασφαλή και άνετη οδήγηση. Το i-Cockpit προσφέρει στον οδηγό καλύτερο οπτικό έλεγχο δίχως να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο. Επιπρόσθετα, το κόμπακτ τιμόνι διασφαλίζει μία άνετη και πιο ξεκούραστη θέση οδήγησης μειώνοντας την απόσταση των αγκώνων για αμεσότερη αντίδραση και πιο βολική κίνηση των χεριών κατά τους επιτόπιους ελιγμούς.

Επίσης, διαθέτει και άλλα στοιχεία εξοπλισμού όπως το σύστημα Mirror Screen (που βασίζεται στα MirrorLinkTM και Apple Carplay), η κάμερα οπισθοπορείας, η αυτόνομη πέδηση (Active City Brake) και η υποβοήθηση στάθμευσης (Park Assist). Οι χώροι είναι άνετοι και φιλοξενούν τέσσερις ενήλικες.

Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα από 410 έως 1.400 λίτρα με διαιρούμενα πίσω καθίσματα σε αναλογία ? - ?. Πιέζοντας τον διακόπτη στο πάνω μέρος των καθισμάτων είναι πολύ εύκολη η αναδίπλωσή τους αυξάνοντας τη προσφερόμενη πρακτικότητα για τη μεταφορά επιπλέον αντικειμένων ή αποσκευών. Στο πορτμπαγκάζ υπάρχουν πρακτικές λύσεις, όπως άγκιστρα και δίχτυ συγκράτησης, ενώ υπάρχει και επιπλέον χώρος 22 λίτρων κάτω από το υποδαπέδιο κάλυμμα.

Η τιμή του ανανεωμένου Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 ίππων EAT6 με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Allure καθορίστηκε στα 20.000 ευρώ. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά τη χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό χώρο.

Το πλήρες τηλεγράφημα του Σπ. Ρέκκα στη συνδρομητική ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.
NEWS ROOM
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ