Δοκιμή Mercedes GLC 250 4MATIC AUTO Coupe
Τα πολυτελή αυτοκίνητα είναι πόλος έλξης για τους φανατικούς οπαδούς της αυτοκίνησης, ακόμη και την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Στη λίστα με τα καινούργια μοντέλα υψηλής αξίας, περιλαμβάνεται και η νέα Mercedes GLC 250 4MATIC Coupe. Το γερμανικό αυτοκίνητο ανήκει στη κατηγορία των μεσαίων Crossover και έχει το σημαντικό ατού, να διευρύνει με ευρηματικό τρόπο την σχεδιαστική άποψη των κουπέ.
Η δοκιμή στην Ελλάδα, έγινε με την βενζινοκίνητη έκδοση που έχει και το πρόσθετο πλεονέκτημα της τετρακίνησης. Η γερμανική πρόταση που διατέθηκε στον υπογράφοντα από την αντιπροσωπεία για μεγάλο χρονικό διάστημα, είχε και άλλα καλούδια τα οποία αυξάνουν την οδηγική απόλαυση και την άνεση. Βέβαια, ανάλογη είναι και η αύξηση της τελικής τιμής πώλησης.
Αναμφισβήτητα, στους στιλίστες της πρώτης σε πωλήσεις γερμανικής μάρκας στη κατηγορία των premium, αξίζουν συγχαρητήρια γιατί κατάφεραν να ΄΄παντρέψουν΄΄ την αρχική σχεδιαστική πρόταση με τις απαιτήσεις της κουπέ διάταξης. Είναι ένα από τα λίγα κουπέ που δεν έχουν κάποιο σημαντικό σχεδιαστικό ατόπημα. Το εξωτερικό μήκος είναι 4,73 μ., το ύψος 1,6 μ. και το μεταξόνιο 2,87 μ.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής έπαιρνε την ενέργεια για να κινηθεί, από τον βενζινοκινητήρα 2.000 κ.εκ. Αυτό το σύνολο με την ραφιναρισμένη λειτουργία αποδίδει 211 ίππους. Με την ευκαιρία να σημειωθεί ότι, πλέον το νέο φορολογικό σύστημα δεν βασίζεται στον κυβισμό του κινητήρα. Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής τιμής πώλησης του αυτοκινήτου, παίζουν άλλοι παράμετροι.
Το επιβλητικό πολυτελές γερμανικό αυτοκίνητο, από τα πρώτα χιλιόμετρα δίνει στον οδηγό θετικά μηνύματα. Πατάει με ΄΄αυτοπεποίθηση΄΄ στον δρόμο, αφήνει έξω από την καμπίνα τους περισσοτέρους θορύβους, παρέχει στιβαρή αίσθηση και είναι ετοιμοπόλεμο για προκλήσεις στο ασφαλτικό τερέν. Το σύστημα τετρακίνησης ενεργοποιείται αυτόματα, μόλις διαπιστώσει ότι υπάρχει απώλεια πρόσφυσης των τροχών.
Η παρουσία των 211 ίππων και των 35,6 χλγμ. ροπής, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για να αμφισβητήσεις τις ικανότητες του μηχανικού συνόλου.
Η μάρκα δίνει ότι το τυπικό τεστ 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,3 χλμ./ώρα και πως η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα. Στο δρόμο επιβεβαιώνεται ο ρυθμός κίνησης και η δυνατότητα στις ρέπι του αυτοκινήτου βάρους 1.785 κιλών.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίτευξη της ομαλής κίνησης και των ρεπρίζ, κατέχει το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Το 9G-TRONIC της Mercedes, φροντίζει για τις αλλαγές των σχέσεων ανάλογα με το πρόγραμμα που επιλεγεί ο οδηγός. Σίγουρα, η πρώτη επιλογή για να ευχαριστηθείς το αυτοκίνητο είναι η Sport+ άλλα μόλις δεις πόσο γρήγορα κατεβαίνει ο δείκτης της βενζίνης, αλλάζεις το πρόγραμμα και επιλέγεις την ρύθμιση ΕCO. Οι προσφερόμενες επιλογές του Dynamic Select: ΕCO, Comfort, Individual, Sport και Sport+.
Στη δοκιμή έκαψε 11,5 λίτρα/100χλμ. Η εργοστασιακή μέση τιμή είναι 7,3 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 170 γραμ./χλμ.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ανταποκρίνεται πλήρως στις αξίες της γερμανικής μάρκας. Τα υλικά είναι πρώτης ποιότητας. Η προσαρμογή σε υψηλά επίπεδα. Η εργονομία στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας. Άνετα μεγάλα μπροστινά καθίσματα με πολλές ρυθμίσεις.
Οι διαθέσιμοι χώροι είναι μεγάλοι. Χωρίς υποχωρήσεις ταξιδεύουν τέσσερις ενήλικες, ενώ ευκολά θα βολευτεί και ο πέμπτος επιβάτης. Επίσης έχει προβλεφθεί να υπάρχει μεγάλο εσωτερικό ύψος και στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, παρά την κλίση της οροφής. Ο χώρος των αποσκευών έχει όγκο 432 λίτρα.
Η τιμή της βασικής έκδοσης διαμορφώνεται στα 62.643 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει περισσότερο λόγω του έξτρα εξοπλισμού. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στην υψηλή τιμή πώλησης, την υψηλή κατανάλωση καυσίμου, τις ελλείψεις στο βασικό πακέτο εξοπλισμού και την μικρή χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.