ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΤΙΤΛΟΣ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΠΗΓΕΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
(Ξένη δημοσίευση)-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ-Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον Ρ/Σ «ALPHA 9,89»
18/05/2017
17:09
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ

Αθήνα, 18 Μαΐου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον Ρ/Σ «ALPHA 9,89» και τις δημοσιογράφους Ευαγγελία Τσικρίκα και Λώρα Ιωάννου



ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Έχουμε στην τηλεφωνική μας γραμμή τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, κ. Δημήτρη Τζανακόπουλο. Καλή σας ημέρα, κύριε Εκπρόσωπε.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Και καλή δύναμη για σήμερα το βράδυ.

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Και καλή δύναμη, ακριβώς.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καλή σας ημέρα.

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, κύριε Εκπρόσωπε. Ο Πρωθυπουργός δηλώνει αισιόδοξος για το χρέος. Μας είπε, χθες, ότι ακούει τόσο πολύ θετικά λόγια από συνομιλητές του, που είναι έτοιμος να βάλει γραβάτα. Όμως, βλέπουμε να υπάρχει ταυτόχρονα μια διάσταση απόψεων. Τι εννοώ: Ότι η γερμανική πλευρά, χθες, δεν εξέπεμπε τόσο θετικά μηνύματα ή μάλλον δεν εξέπεμπε μήνυμα βεβαιότητας, ότι έχουν καμφθεί οι γωνίες με το ΔΝΤ. Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε ακριβώς;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Προφανώς, ακόμα βρισκόμαστε εν μέσω διαπραγμάτευσης για το ζήτημα του ελληνικού χρέους. Είμαστε, βεβαίως, στην τελική ευθεία. Πλέον οι πιθανότητες για να υπάρξει μια συνολική λύση είτε στο προσεχές Eurogroup, είτε αμέσως μετά, είναι συντριπτικές. Ωστόσο, από τη γερμανική πλευρά, ακριβώς επειδή, όπως γνωρίζετε, οι βασικοί «παίχτες» σε αυτή τη διαπραγμάτευση είναι η Γερμανία και το ΔΝΤ, προσπαθούν να κάνουν μια διαχείριση των προσδοκιών, να χαμηλώσουν τις προσδοκίες, έτσι ώστε να μην βρεθούν σε δύσκολη θέση κατά τη διάρκεια αυτής της διαπραγμάτευσης. Διότι, ξέρετε, ότι εάν προεξοφληθεί απολύτως ότι υπάρχει θετική εξέλιξη, αυτό δεν θα είναι θετικό σε ό,τι αφορά τη διαπραγματευτική τακτική της Γερμανίας. Από εκεί και πέρα, όμως, αυτό το οποίο προκύπτει και από τα μηνύματα που παίρνουμε εμείς από το εξωτερικό, αλλά και από την κίνηση των διεθνών αγορών, είναι ότι πάρα πολύ σύντομα θα υπάρξει θετική εξέλιξη, διότι στον έναν ή τον άλλο βαθμό, ακριβώς, αυτή τη θετική εξέλιξη την επιθυμούμε όλοι. Ήταν η Γερμανία εκείνη η οποία είχε θέσει ως προϋπόθεση για τη συνέχιση του ελληνικού προγράμματος τη συμμετοχή του ΔΝΤ. Η Ελλάδα έκανε αυτά τα οποία έπρεπε να κάνει. Βρήκε μια συμφωνία με το ΔΝΤ, η οποία περιλαμβάνει αμοιβαίες υποχωρήσεις και από εκεί και πέρα, η μπάλα είναι στο γήπεδο της Γερμανίας και του ΔΝΤ για να βρουν μια λύση σε μια διαφωνία, η οποία διαρκεί εδώ και αρκετό καιρό.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, μπορείτε να μας δώσετε λίγο το περίγραμμα της λύσης που αναμένεται να δούμε; Διότι γράφονται πολλά τις τελευταίες ημέρες για απομείωση που μπορεί να φτάσει το 40%...

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι προδιαγεγραμμένα αρκετά πράγματα. Γνωρίζετε ότι αυτή τη στιγμή…

ΙΩΑΝΝΟΥ: Μιλάμε για επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα σας πω ακριβώς. Το μεγάλο θέμα το οποίο συζητείται είναι να υπάρξει ένας όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένος προσδιορισμός, μια όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένη περιγραφή των μεσοπρόθεσμων μέτρων που θα εφαρμοστούν, έτσι ώστε το ελληνικό χρέος να καταστεί βιώσιμο. Δηλαδή, οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας να μην υπερβαίνουν το 15% του ΑΕΠ, όπως προσδιορίστηκε αυτό στο Eurogroup της 24ης Μαΐου του 2016. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, γίνονται οι συζητήσεις. Τεχνικά, μπορώ να σας πω ότι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί με μια σειρά από μέτρα που περιλαμβάνουν επιμηκύνσεις ωριμάνσεων, περιλαμβάνουν μείωση κάποιων επιτοκίων, αλλά και άλλες χρηματοπιστωτικές τεχνικές.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Ο στόχος ποιος είναι; Να φτάσουμε σε μια απομείωση της τάξεως, τι; Του 40%, αυτό που διαβάζουμε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να φτάσουμε σε μια τέτοια απομείωση, διότι, πλέον, το κριτήριο βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους δεν είναι ο λόγος του ελληνικού χρέους προς το ΑΕΠ. Πλέον, το κριτήριο βιωσιμότητας, το οποίο έχει τεθεί από το προηγούμενο Eurogroup, είναι οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας να μην υπερβαίνουν το 15% του ΑΕΠ της. Είναι άλλο, πλέον, το κριτήριο πάνω στο οποίο συζητείται η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, εδώ και ένα χρόνο. Με αυτή την έννοια, ακριβώς αυτή είναι η προσπάθεια, δηλαδή να προσδιοριστούν τα μέτρα εκείνα που θα είναι αρκετά, έτσι ώστε να καλύπτεται αυτός ο στόχος.

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Για να πάμε στον άλλο σεισμό, που είναι τα αντίμετρα. Αστειεύομαι! Κύριε Εκπρόσωπε, πώς μπορείτε να διαβεβαιώσετε τους πολίτες ότι τα αντίμετρα, σε κάθε περίπτωση, θα εφαρμοστούν; Θέλω να πω το εξής: Τα πρωτογενή πλεονάσματα, που είναι η βάση για να ενεργοποιηθούν τα αντίμετρα είναι αρκετά υψηλά και την ίδια στιγμή η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το έχω ξανακούσει αυτό το επιχείρημα περί της φοροδοτικής ικανότητας. Ουδείς αρνείται ότι υπάρχει αρκετά μεγάλη επιβάρυνση στην ελληνική κοινωνία. Ωστόσο, αυτό που προκύπτει από τους υπολογισμούς του υπουργείου Οικονομικών, από τους υπολογισμούς των Ευρωπαίων δανειστών μας, των ευρωπαϊκών θεσμών, είναι ότι οι στόχοι που έχουν καθοριστεί για το τρίτο πρόγραμμα θα επιτευχθούν. Και αυτό, νομίζω, φαίνεται και από την πορεία της ελληνικής οικονομίας και το 2015, αλλά και το 2016.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Πάντως, κύριε Εκπρόσωπε, οι οικονομολόγοι λένε ότι δεν θα είναι κατορθωτό να ενεργοποιηθούν τα αντίμετρα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ποιοι οικονομολόγοι το λένε αυτό;

ΙΩΑΝΝΟΥ: Για παράδειγμα, εμείς πριν από λίγο είχαμε εδώ τον κ. Τσαγκάρη, το έχουμε ακούσει και από άλλους. Βεβαίως και η αντιπολίτευση το λέει.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εντάξει. Είναι προφανές ότι η αντιπολίτευση θα λέει ότι δεν είναι δυνατόν να επιτευχθούν οι στόχοι και ότι δεν θα ενεργοποιηθούν τα αντίμετρα, διότι αυτό εξυπηρετεί την αντιπολιτευτική της τακτική.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Εσείς λέτε ότι θα ενεργοποιηθούν.

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Με δημοσιονομικό αποτέλεσμα ουδέτερο;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε με: Η αντιπολίτευση, αμέσως μετά τη λήξη της πρώτης αξιολόγησης, έλεγε ότι θα ενεργοποιηθεί ο «κόφτης» το 2016. Είχε πλημμυρίσει τον τόπο με διάφορα τρομοκρατικά σενάρια εκ των οποίων κανένα δεν επιβεβαιώθηκε. Με αυτή την έννοια, μπορώ να σας πω ότι υπάρχει η βεβαιότητα -και η οικονομική βεβαιότητα, αλλά και η πολιτική βεβαιότητα- ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι των πρωτογενών πλεονασμάτων και το 2017 και το 2018 και αυτό θα οδηγήσει και στην ταυτόχρονη εφαρμογή των αντίμετρων με τα μέτρα που προσδιορίζονται στη συμφωνία, στην οποία έχουμε καταλήξει. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ως προς αυτό. Αυτό το οποίο, όμως, θα πρέπει να επισημάνω σε σχέση με την αντιπολίτευση και την αξιοπιστία της, είναι ότι επί της ουσίας, για να προσπαθήσει να αποδομήσει, τέλος πάντων, τη διαπραγματευτική προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης, αλλά και την ισορροπημένη συμφωνία, στην οποία καταλήξαμε, έχει πει κατά καιρούς διάφορα. Ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα πρέπει να πιάσουμε είναι 4,5%, 5,5%, 6,5%. Λένε, γενικώς, ό,τι τους κατεβαίνει. Εγώ αυτό το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι εφόσον πιαστούν οι στόχοι το 2018, που είναι 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος, αυτό θα σημάνει και την ταυτόχρονη εφαρμογή τόσο των μέτρων, όσο και των αντίμετρων και ως προς αυτό μπορούμε να είμαστε βέβαιοι. Διότι εδώ πρόκειται για μια περιγραφή γεγονότος και όχι για πολιτική εκτίμηση.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Κύριε Τζανακόπουλε, θα έχετε ακούσει βεβαίως την κριτική που σας ασκείται, ότι ένας συνταξιούχος, του οποίου θα του κόψετε περαιτέρω τη σύνταξη, δεν μπορείτε να του λέτε ότι θα αντισταθμιστεί από το κόψιμο, για παράδειγμα από τη μείωση του φόρου σε επιχειρήσεις.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε. Κατ’ αρχάς, ο φόρος στις επιχειρήσεις, η μείωση του φόρου των επιχειρήσεων από το 29% στο 26% έρχεται το 2020. Δεν είναι αντισταθμιστικό μέτρο που αφορά τις συντάξεις. Σε ό,τι αφορά τα αντισταθμιστικά μέτρα του 2019, μπορούμε να συζητήσουμε πάρα πολλή ώρα, όσο θέλετε. Να σας πω ότι υπάρχει μια απομείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης της τάξης του 1%, που θα έχει και κάποιες μειώσεις στις συντάξεις που δεν θα ξεπερνούν το 12%-13% μεσοσταθμικά. Κάποιες μειώσεις θα είναι πολύ μικρότερες, θα είναι 4%-5% και κάποιες άλλες, ειδικά στο ΤΕΒΕ, που έχει και τις υψηλότερες προσωπικές διαφορές, θα έχουν ως ταβάνι το 18%. Από εκεί και πέρα, όμως, θέλω να σας πω ότι τα αντίμετρα για το 2019 είναι, για παράδειγμα, η επιδότηση ενοικίου που αφορά 600.000 οικογένειες, πολλές από τις οποίες είναι οικογένειες συνταξιούχων, που είτε έχουν ενοίκιο, είτε έχουν δάνειο το οποίο αποπληρώνουν. Και μόνο αυτό το αντίμετρο, για παράδειγμα, έχει αποτέλεσμα περίπου 1.000 με 1.200 ευρώ το χρόνο σε αυτές τις 600.000 οικογένειες. Μιλάμε για περίπου 100 ευρώ το μήνα, ίσως και κάτι παραπάνω σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως κάτι λιγότερο σε κάποιες άλλες. Και αυτό θα γίνει με εισοδηματικά κριτήρια. Επομένως, σε αυτές τις 600.000 οικογένειες περιλαμβάνονται και πάρα πολλοί συνταξιούχοι, οι οποίοι θα καλύπτουν τα εισοδηματικά κριτήρια.

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Να πάμε στο θέμα του ΔΝΤ. Έχετε πει ότι εάν δεν συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα, δεν θα εφαρμοστούν τα μέτρα. Δηλαδή, μπορείτε να μας δώσετε έναν χρονικό ορίζοντα; Εάν δεν συμμετάσχει, θα ακυρωθούν αμέσως και μετά από ποιο διάστημα; Και κάτι δεύτερο: Ότι, εάν δεν συμμετάσχει το ΔΝΤ, τι δεδομένα δημιουργούνται; Είστε σίγουροι ότι με τους Ευρωπαίους εταίρους μόνο στα εσωτερικά μας, το μείγμα πολιτικής θα είναι ηπιότερο;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε να δείτε, αυτή τη στιγμή το βασικό σενάριο δεν είναι αυτό. Το βασικό σενάριο είναι ότι πάρα πολύ γρήγορα είτε στο προσεχές Eurogroup, είτε λίγο μετά από αυτό, θα υπάρξει μια συνολική συμφωνία, η οποία θα καλύπτει και το ΔΝΤ, έτσι ώστε να συμμετέχει και χρηματοδοτικά στο ελληνικό πρόγραμμα. Επομένως, θα ανοίξει και πάρα πολύ γρήγορα η πόρτα για την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης. Από εκεί και πέρα, εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία μεταξύ ΔΝΤ και Γερμανίας, εμείς έχουμε πει –και κάτι τέτοιο οδηγεί στην αποχώρηση του ΔΝΤ, όπως τα ίδια τα στελέχη του και η ίδια η επικεφαλής του Ταμείου το έχουν δηλώσει, ότι δηλαδή αν δεν πάρουν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμμετέχουν στο ελληνικό πρόγραμμα ούτε έχουν τη δυνατότητα να πράξουν κάτι τέτοιο, σύμφωνα με το καταστατικό του Ταμείου, τότε και για εμάς δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να εφαρμόσουμε τα μέτρα, τα οποία μόνο το ΔΝΤ ζητούσε. Διότι, ξέρετε ότι η όλη συζήτηση για την αλλαγή του δημοσιονομικού μείγματος το 2019 και το 2020 έγινε εξαιτίας των απαιτήσεων του ΔΝΤ. Εφόσον, λοιπόν, το Ταμείο δεν συμμετέχει στο πρόγραμμα, δεν πρόκειται να εφαρμοστούν και τα μέτρα. Από εκεί και πέρα, ο χρονικός ορίζοντας εξαρτάται, βεβαίως, και από την πορεία των διαπραγματεύσεων. Να δούμε πώς θα καταλήξουν, να δούμε πότε θα έχουμε μια συνολική διευθέτηση και συνολική εικόνα σε σχέση με τις συντεταγμένες του ελληνικού προγράμματος και από εκεί και πέρα η κυβέρνηση θα πράξει. Αυτό το οποίο μπορεί να κρατήσει ο καθένας, είναι η συγκεκριμένη δέσμευση του Πρωθυπουργού, αλλά και του υπουργού Οικονομικών, ότι δηλαδή εφόσον του ΔΝΤ δεν βρίσκεται στο πρόγραμμα, δεν υπάρχει και κανένας λόγος να εφαρμοστούν αυτά τα οποία ζητάει μόνο αυτό.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Κύριε Τζανακόπουλε, υποστηρίζετε ότι η σημερινή ψήφιση -το πολυνομοσχέδιο που μπαίνει σήμερα προς ψήφιση- δεν συνιστά 4ο μνημόνιο. Θα σας διαβάσω, για να την ακούσουν πιο πολύ οι ακροατές, μια φράση από τον κ. Φίλη, ο οποίος υποστηρίζει τα αντίθετα. Είπε ότι «ας μην εξωραΐζουμε την κατάσταση. Τα μέτρα που ψηφίζουμε σηματοδοτούν την παραμονή στο μνημονιακό πλαίσιο». Και από εκεί και πέρα, έχει και μια κριτική για το πόσο αριστερή είναι η συγκεκριμένη κυβέρνηση.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κ. Φίλης είπε την άποψή του και κανένας δεν νομίζω ότι εξωραΐζει την κατάσταση. Ούτε ο κ. Φίλης θεωρώ ότι απευθυνόταν στην κυβέρνηση με αυτή την αποστροφή. Αυτό που μπορώ να σας πω εγώ, είναι ότι δεν αρνείται κανένας ότι βρισκόμαστε εντός του πλαισίου του μνημονιακού προγράμματος, ενός προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. Πρόκειται για το 3ο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής.

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Τέταρτο μνημόνιο το λέει ο κ. Φίλης.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό το οποίο χαρακτηρίζεται ως 4ο μνημόνιο είναι το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δημοσιονομικής στρατηγικής. Ξέρετε πόσα μεσοπρόθεσμα προγράμματα δημοσιονομικής στρατηγικής έχουν κατατεθεί από την αρχή της κρίσης; Πρόκειται για καμιά τριανταριά το λιγότερο. Επομένως, θα ήμασταν τώρα στο τριακοστό μνημόνιο. Δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Αυτό το οποίο γίνεται, είναι ότι ολοκληρώνεται η β΄ αξιολόγηση με ένα πακέτο νομοθετικών ρυθμίσεων, οι οποίες αφορούν κάποιες μεταρρυθμίσεις μέχρι το 2018 και την αλλαγή του δημοσιονομικού μείγματος για το 2019 και για το 2020.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Αν μας επιτρέπετε, πάντως, επειδή είπατε ότι ο κ. Φίλης το μήνυμα δεν το έστελνε σε εσάς, εγώ διαβάζω εδώ για την αριστερή ηθική και ευθύνη, όπου αναρωτιέται ο κ. Φίλης, αν ασκείς άραγε την ευθύνη σου, όταν καταργείς την αργία της Κυριακής, όταν χάνεις το βέτο στις ομαδικές απολύσεις, όταν κατάσχονται αδιακρίτως τραπεζικοί λογαριασμοί, όταν παραχωρούνται κοψοχρονιά στεγαστικά δάνεια. Είναι μια κριτική στην κυβερνητική πολιτική.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε, ο κ. Φίλης έχει δίκιο να έχει έναν προβληματισμό, αλλά κανένας δεν αρνήθηκε ότι πάρα πολλά από τις αποφάσεις πολιτικής που εμπεριέχονται αυτή τη στιγμή στη συμφωνία στην οποία έχουμε καταλήξει, δεν θα λαμβάνονταν, αν δεν βρισκόμασταν υπό συνθήκη επιτροπείας. Δεν έχει υποστηρίξει κανείς ότι εδώ εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα σε συνθήκες οικονομικής και πολιτικής ανεξαρτησίας. Εδώ εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα, το οποίο γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά πώς λειτουργεί και πώς πολιτικά και οικονομικά επιβάλλεται. Από εκεί και πέρα, εντός αυτών των πλαισίων του προγράμματος, εμείς, ως ελληνική κυβέρνηση, αλλά και το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων που στηρίζουν αυτή την κυβέρνηση, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, έτσι ώστε να επιτυγχάνουν ένα όσο το δυνατόν καλύτερο διαπραγματευτικό αποτέλεσμα, ξαναλέω με βάση το δεδομένο συσχετισμό δύναμης και με βάση τις δεδομένες συνθήκες. Δηλαδή, νομίζω ότι αποτελεί μια ταυτολογία να λέμε ότι η συμφωνία αυτή αποτελεί μέρος ενός προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. Δεν αρνήθηκε ποτέ κανένας κάτι τέτοιο. Προφανώς, είναι μέρος ενός προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. Είναι μέρος μιας συνθήκης, εν πάση περιπτώσει, η οποία υπάρχει στη χώρα και μετά τον Αύγουστο του 2015, όταν αναγκαστήκαμε να υπογράψουμε μια συμφωνία υπό ασφυκτική πίεση. Επομένως, νομίζω ότι όλα αυτά καλώς κάνει ο κ. Φίλης και τα υπογραμμίζει και τα επισημαίνει, αλλά νομίζω ότι δεν χρειάζεται περαιτέρω να ταυτολογούμε.

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχουν περιθώρια επαναδιαπραγμάτευσης στην πορεία, όπως για παράδειγμα, λέει ο κ. Σκουρλέτης;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όλα αυτά εξαρτώνται από τη δημοσιονομική πορεία της χώρας, εξαρτώνται από τα οικονομικά αποτελέσματα, εξαρτώνται από τους ρυθμούς ανάπτυξης, εξαρτώνται από το διεθνή συσχετισμό δύναμης, εξαρτώνται από μια σειρά από πολιτικά γεγονότα, τα οποία μεσολαβούν από τώρα, μέχρι και την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Επομένως, αυτό το οποίο μπορώ να σας πω, είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε διαρκή διαπραγμάτευση, έτσι ώστε να αξιοποιεί κάθε φορά τις θετικές συνθήκες, οι οποίες προκύπτουν ή μέλλει να προκύψουν για να επιτυγχάνει όσο το δυνατόν καλύτερα οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα. Αυτή ήταν πάντοτε η θέση της ελληνικής κυβέρνησης και αυτή εξακολουθεί να είναι.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Και μια τελευταία ερώτηση, πριν σας αποδεσμεύσουμε, γιατί σήμερα είναι μια ημέρα, θα έλεγα, βαριά για όλους, με την έννοια ότι έχετε πολλές υποχρεώσεις.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι μια δύσκολη ημέρα σήμερα.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Τι απαντάτε στους ελεύθερους επαγγελματίες -λέω τους ελεύθερους επαγγελματίες για να πούμε κάτι πιο συγκεκριμένο, καθότι και σήμερα το απόγευμα θα υπάρχει κινητοποίηση και διαδήλωση έξω από τη Βουλή- στο επιχείρημά τους ότι δεν μπορούν πια από τα 1.000 ευρώ, για παράδειγμα, που βγάζουν να δίνουν τα 800 στο κράτος και δεν μπορούν να ζήσουν.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εδώ υπάρχουν διάφορες υπερβολές. Την ίδια στιγμή, όμως, μπορώ να σας πω ότι εμείς κατανοούμε τους προβληματισμούς, κατανοούμε την πίεση, η οποία ασκείται στους ελεύθερους επαγγελματίες, όμως φαντάζομαι ότι μου μιλάτε, κατά κύριο λόγο, για τις ασφαλιστικές εισφορές. Εγώ θα σας πω το εξής: Με την τωρινή κατάσταση στις ασφαλιστικές εισφορές, το 80% των ελεύθερων επαγγελματιών –και αυτό δεν το λέει μόνο η ελληνική κυβέρνηση- σας υπενθυμίζω ότι το έχουν δηλώσει και οι ίδιοι οι φορείς που εκπροσωπούν τους ελεύθερους επαγγελματίες, λέγοντας μάλιστα ότι έκαναν λάθος κατά την περίοδο που ψηφιζόταν το ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Το 80%, λοιπόν, των ελεύθερων επαγγελματιών πληρώνει λιγότερα με τη νέα ρύθμιση για τις ασφαλιστικές εισφορές, σε σχέση με αυτά που πλήρωνε στο παρελθόν. Από εκεί και πέρα, προφανώς, η φορολογία είναι υψηλή. Υπάρχει μια σειρά από επιβαρύνσεις, οι οποίες σιγά-σιγά και με την ανάκτηση της οικονομικής μας κυριαρχίας, αλλά και με τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος, θα έχουμε τη δυνατότητα να τις επανεπεξεργαστούμε και να τις απομειώσουμε στο βαθμό του δυνατού. Αυτή, λοιπόν, είναι η απάντηση που έχω να δώσω στους ελεύθερους επαγγελματίες. Καταλαβαίνω ότι υπάρχει και ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό, το 20%, περίπου, των ελεύθερων επαγγελματιών, οι οποίοι επιβαρύνονται. Ωστόσο, θέλω να θυμίσω ότι η σύνδεση των ασφαλιστικών εισφορών γενικά με το εισόδημα, δηλαδή η κατάργηση της προηγούμενης κατάστασης των κλάσεων, ήταν μια δέσμευση την οποία είχε πάρει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2014, κατά τη διάρκεια της πέμπτης αξιολόγησης του 2ου προγράμματος. Εμπεριεχόταν η συγκεκριμένη δέσμευση στο e-mail Χαρδούβελη, την οποία προσπαθήσαμε να την αποσοβήσουμε, αλλά εν πάση περιπτώσει δεν τα καταφέραμε στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης για το τρίτο πρόγραμμα.

ΙΩΑΝΝΟΥ-ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Σας ευχαριστούμε πολύ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.




© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

eana
media