Εye΄s Walk Digital Festival 2017: Τέχνη στον δημόσιο χώρο στη Σύρο

Τελευταία ενημέρωση: 08:08

 


Σε λίγες ημέρες, μεταξύ 27 και 29 Ιουλίου, η Ερμούπολη αλλάζει. Το Eye's Walk Digital Festival, ένα φεστιβάλ που στηρίζεται στην καινοτομία, στις νέες τεχνολογίες, μα πάνω από όλα στη σύγχρονη τέχνη, έρχεται να δημιουργήσει για άλλη μια χρονιά ένα μαγικό σκηνικό σε δρόμους και κτίρια της υπέροχης πόλης.

«Το Eye's Walk Digital Festival, ήδη από την αρχή του, το 2014, τοποθέτησε την τέχνη στον δημόσιο χώρο στο κέντρο της δράσης του. Το video installation art ήταν το ιδανικό μέσο που θα συνέδεε την αρχιτεκτονική της πόλης με όλα τα κρυφά και τα φανερά της σημεία, με την καθημερινή ζωή και τους κατοίκους/επισκέπτες της. Από τότε μέχρι σήμερα το φεστιβάλ συν-δημιουργεί την κάθε παραγωγή μέσα από ένα ανοικτό διάλογο με όλες τις δυνάμεις του νησιού: επιχειρηματικές, πολιτιστικές, επιστημονικές, οικονομικές, οικολογικές» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Φιλία Μηλιδάκη, δημιουργός και επιμελήτρια του φεστιβάλ, που συμπληρώνει: «Πολύ γρήγορα τo video installation art συνδυάστηκε με διαφορετικές μορφές τέχνης (performance, χορός, ποίηση, μουσική, θέατρο, γαστρονομία), με έναν κοινό στόχο: Την ανάπτυξή του στον δημόσιο χώρο και την αλληλεπίδρασή του με όλη την κοινωνία χωρίς διακρίσεις, τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αφήγησης με κατάληξη πάντα τη γιορτή μέσα στην πόλη».

Και η σχέση του με τους κατοίκους του νησιού; «Ανεκτικότητα και έκπληξη είναι οι λέξεις-κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη σχέση των κατοίκων της Σύρου με το φεστιβάλ. Συχνά οι σχέσεις υποστήριξης που χτίζουμε κάθε χρόνο πρέπει να ξαναχτιστούν από την αρχή για τον επόμενο, καθώς η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης δημιουργεί απομόνωση και δυσπιστία συνεχώς. Έχουμε αποφασίσει, όμως, ότι δεν είμαστε ένα φεστιβάλ που 'εγκαθίσταται' σαν ιπτάμενος δίσκος στο νησί και μετά φεύγει. Συν-δημιουργούμε με τους κατοίκους, οι οποίοι καλούνται να συμμετέχουν με τα σπίτια τους, τα μπαλκόνια τους, τις ιστορίες των νεοκλασικών τους, τις επιχειρήσεις τους, τον εξοπλισμό τους στην εξέλιξη του video installation art», σημειώνει για το φεστιβάλ, που όπως λέει «'περπατά' το ιστορικό κέντρο της Ερμούπολης από σημείο σε σημείο, από performance σε video installation. To σκηνικό στην πόλη είναι μαγικό, αλλά καταλαβαίνουμε και τις δυσκολίες που αυτό έχει. Ξέρουμε ότι έρχονται πολλοί επισκέπτες και καλλιτέχνες για να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ. Ξέρουμε ότι έχουμε δημιουργήσει ένα μεγάλο ενδιαφέρον σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο», εξηγεί.

Και η επιλογή της Σύρου; «Το φεστιβάλ ξεκίνησε στη Σύρο για δύο κυρίως λόγους: Είμαι μόνιμη κάτοικος του νησιού από το 2003 και έχω περάσει από όλες εκείνες τις δομές που με έκαναν να γνωρίσω τον τόπο και τους κατοίκους του να με εμπιστευτούν», επισημαίνει, τονίζοντας ωστόσο ότι «πολύ γρήγορα το φεστιβάλ αυτονομείται και δημιουργεί τη δική του ταυτότητα, καθώς η δημιουργική του ομάδα βουτάει κυριολεκτικά στον δημόσιο χώρο του νησιού με την πολυπολιτισμική παράδοση, τις διαφορετικές κοινωνικές ομάδες, τις θρησκείες, την απίστευτη ομορφιά της νεοκλασικής Ερμούπολης, την πολυεπίπεδη ανάγνωση του τοπικού πολιτισμού και της ιστορίας του. Και η Σύρος γίνεται ένας θησαυρός προς εξερεύνηση και πειραματισμό μέσω της τέχνης στον δημόσιο χώρο», τονίζει.

Φέτος το φεστιβάλ, που τέθηκε υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟΑ, είχε 60 συμμετοχές καλλιτεχνών από πολλές διαφορετικές χώρες «οι οποίοι ενθουσιάζονται μαθαίνοντας ότι υπάρχει ένα τέτοιο φεστιβάλ στην Ελλάδα. Νιώθουμε μεγάλη ευθύνη να μεγαλώσουμε τις παραγωγές μας σε νέες πόλεις, αρχαιολογικούς χώρους, μέρη υποβαθμισμένα, νέες κοινότητες. Εκεί όπου, μέσω της τέχνης, πρέπει να ξανασυνδεθεί ο άνθρωπος με το περιβάλλον του. Έχουμε μεγάλη έννοια για την οικονομική υποστήριξη του φεστιβάλ ώστε να υλοποιήσει το όραμά του στην Ελλάδα και να το πρεσβεύσει και στο εξωτερικό» συμπληρώνει η κ. Μηλιδάκη.


Το πλήρες τηλεγράφημα της Ελένης Μάρκου στη συνδρομητική ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.

eana
media